Saturday, January 24, 2009

Hadiah Untuk Palestin.

Sebiji Batu Kecil.


Aku melihat dari pandangan akhbar.

Dada itu mula bercerita.

Pahit manis hidup berdarah.

Tentang pelarian berkaki pegun.

Aku melihat dari peti kaca.

Muzik yang ditemankan memecah suasana.

Tentang wanita yang bertudung.

Anak kecil yang tersenyum.

Di dalam kepulan asap hitam si syaitan.

Dan manusia-manusia jelmaan dajal milik kuasa besar haram.

Aku melihat lagi dari suara ramai.

Tentang kejam dan perit.

Tentang sakit dan sedih.

Aku memandang langit cerah.

Yang di sana terpandang mendung awan.

Aku melihat lagi.Terus melihat.

Akhbar yang itu aku lihat berulang kali.

Seperti akhbar itu yang merah.Tapi aku silap memandang.

Kerana aku melihat.

Foto lelaki kecil memegang batu-batu lembut.

Sambil menghadap tentera bersenjata.

Rupa-rupa nya dunia sudah tua.

Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment